Rekrutacja kierowców CE z rejonu Zatoki Perskiej, Turcji i Bliskiego Wschodu - Worksol
Rekrutacja kierowców CE z rejonu Zatoki Perskiej, Turcji i Bliskiego Wschodu

Rekrutacja kierowców CE z rejonu Zatoki Perskiej, Turcji i Bliskiego Wschodu

22 listopada 2022

WORKSOL Group to firma działająca w branży HR od 2009 roku. Swoją przygodę w dziedzinie rekrutacji kierowców w transporcie międzynarodowym zaczynaliśmy tak, jak pewnie każdy – od Ukrainy. Silny rozwój branży logistycznej w Polsce oraz niewystarczające źródło zasobów ludzkich na wschód od Polski sprawiło, że zaczęliśmy rozglądać się za innymi możliwościami. W 2021 roku otworzyliśmy własne biuro rekrutacyjne w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Bardzo szybko okazało się, że była to dobra decyzja. Infrastruktura drogowa w Emiratach, Katarze, Arabii Saudyjskiej jest na poziomie europejskim. W karaj tych obowiązują zasady co do czasu pracy kierowcy, wyznaczonego miejsca na postój, są także płatne odcinki dróg, kierowcy posługują się tachografami i przede wszystkim mówią po angielsku. Wszystko to sprawiło, że rekrutacja kierowców z tego regionu nabiera tempa.

Kierowcy z Ukrainy – wysychające źródło

Każda firma transportowa wie, że możliwość nieograniczonego rozwoju kadr w oparciu o pracowników z Ukrainy lub Białorusi, dawno się już skończyły. Popyt na pracę kierowców znacznie przewyższa ich podaż. Sprawia to, że zarządzanie kierowcami w transporcie międzynarodowym jest niezwykle stresujące. Od naszych klientów słyszymy bez przerwy o rosnących wymaganiach kandydatów na rynku polskim i europejskim. Nie chodzi tu tylko o wysokość wynagrodzenia ale możliwość właściwego zarządzania swoimi kierowcami i wykonywania przez nich poleceń służbowych. Taka sytuacja to typowy objaw braku równowagi rynkowej na rynku pracy. Pracodawca nie ma możliwości rezygnacji z niezdyscyplinowanych pracowników z prostego powodu – brak możliwości ich zastąpienia.

Jeśli nie kierowcy ze Wschodu, to gdzie ich szukać?

Wspominaliśmy o tym już na wstępie do niniejszego artykułu. Doświadczenie, wiedza, znajomość przepisów drogowych oraz tych związanych z wykonywaniem pracy kierowcy zaskoczyła nas bardzo miło na arabskim i tureckim rynku pracy. Poziom wynagrodzenia w Polsce na poziomie 1 800 – 2 200 euro miesięcznie netto jest całkowicie satysfakcjonujący i jest trzykrotnie wyższy, aniżeli w Turcji i dwukrotnie wyższy niż w krajach Zatoki Perskiej. Synergia tych dwóch czynników sprawia, że wspomniane kraje są doskonałym miejscem na pozyskiwanie tak bardzo brakujących kadr w Polsce i Europie.

Rekrutacja kierowców CE – zasady współpracy, czas oczekiwania

W ramach zawartej współpracy dzielimy się z naszymi klientami obowiązkami w następujący sposób:
1) Nasza firma przygotowuje kandydatów na kierowców, z pośród których nasz klient dokonuje selekcji.
2) Następnie klient uzyskuje zezwolenie na pracę dla kandydata w urzędzie wojewódzkim i przekazuje je nam.
3) My przygotowujemy dokumentację uzupełniającą i wraz z zezwoleniem na pracę wysyłamy wszystko do naszego kandydata. W tym momencie sprawę przejmują nasi koordynatorzy w Dubaju, którzy rejestrują kandydatów w konsulacie i prowadzą ich do momentu uzyskania wizy.
5) Po otrzymaniu możliwości pracy w Polsce, organizujemy przelot kandydatowi i sprowadzamy go do Polski lub innego kraju UE. Na tym etapie klient ma możliwość skorzystania z naszych usług w zakresie uzyskania niezbędnej dokumentacji do wykonywania zawodu kierowcy CE w transporcie międzynarodowym w Polsce lub sam organizuje taką dokumentacje.
6) Kiedy kierowca CE jest już gotowy do pracy i wyjeżdża w pierwszą trasę, rozpoczyna się bieg trwającego 60 dni okresu próbnego, po którym to następuje rozliczenie procesu rekrutacji poprzez uiszczenie jednorazowej opłaty.

Zapraszamy do współpracy!

biuro@worksol.pl

Michał Solecki – CEO

Masz pytanie?